روزمرگی های شیخ

برای شادی روحم ؛ برای آن که نمیرم

روزمرگی های شیخ

برای شادی روحم ؛ برای آن که نمیرم

اساس لذت وبلاگ به ملاقات و حضور مجازی آدماییه که نمیشناسن همو ؛ ولی به هم خوبی میکنن و آرامش میدن از دور ؛ بی منت و بی دریغ
حالا به هر طریقی.
من اسمشو میذارم آرامش مجازی
اومدم پی آرامش مجازی
اگر فک میکنی با خوندنت حالم خوب میشه، مشتاقم به تشرف
یه چیزایی هم خودم مینویسم این کنج ؛ که ینی زنده م ؛
اگر خوندنشون حالتو عوض میکنه، قدمت همیشه روی چشم

شیخ / آخرین فروردین سده ۱۴ هجری شمسی

آواز خوانی در شب

پنجشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۰۹ ق.ظ | | ۶ نظر

فک میکنم خیلیا مث من انقد این روزا درگیرن ک حوصله این چیزا رو ندارن..

منم اولش ب نظرم مضحک و کمی فانتزی و دور از تعقل دونستم

ولی یکم ک فک کردم ، دیدم ما چقد مفهوم وطن یادمون رفته! 

یه سریامون ازون ور بوم افتادیم و خودمونو نژاد و آی کیوی برتر میدونیم و حس میکنیم از همه عالم سریم.. آره ادعا؛ همون عاملی ک باعث شده انقد جا بخوریم از این ک امروز هیچی نیستیم

اما اونور بوم چی؟ من خودم جزو این دسته م.. از اهمیت مفهوم وطن و حس وطن دوستی دوریم.. همون چیزی ک اول گفتم..


حالا سوال اینه

جدای از همه شو آفا و ادعا ها یا درگیریا و روزمرگیا،

چقد دلمون برا وطن گرفته؟ چقد بش فک میکنیم؟ 

و مهم تر از همه، این ک فقط فک میکنیم یا عملم هس؟



آوازخوانی در شبم، سرچشمه‌ی خورشید تو

یار و دیار و عشق تو، سرچشمه‌ی امید تو

ای صبح فروردین من، ای تکیه‌گاه آخرین

ای کهنه سرباز زمین، جان جهان ایران‌زمین


  • ۹۹/۰۲/۲۵

نظرات  (۶)

ولی اون نمیخواد من دیگه تو زندگیش باشم :(

به خاطر این کرونا و اوضاع و احوال ارتباط ما فک و فامیل اونور ابی یکم بیشتر شده

و هرچی بیشتر اونا از روزمرگیهاشون میگن و فیلم میفرستن من بیشتر به ایران خودمون فک میکنم

راستش تا الان نتیجه این فکر کردنام به اینکه ایران اب و هوا و طبیعتش سر تر از کشورای اسکاندیناویه رسیدم همین! در بقیه موارد تا الان، مملکت اونا بیشتر واسه زندگی خوبه تا ایران !

و به نظرم ایران هم قربانی بی تدبیریهایی شده که هممون امروزه باهاش درگیریم

پاسخ:
منتظر تحلیلای آب و هوایی بعدیت میمونم لعنتی :)))

بی تدبیری دلیل داره.. دور از جون شما و همه مریدا، خر زیاد بوده ک خر سوار زیاد شده گلبرگ جان :×

باور کن اقاااا

مثلا طرف فیلم فرستاده کنار اسکله هوا صاف و افتابی 10 دقیقه بعدش فیلم میفرسته بارون شروع به باریدن کرده چجوریییی

یعنی هواشون اصن تعادل نداره :)))))) بیشتر اوقاتم ابریه که من از هوای ابری متنفرم

یا مثلا مجبورن برای بچه هاشون چند دوره مختلف واکسن TBE بزنن چون کَنه اونجا زیاده به خاطر جنگل و اینا -_-

+حالا حالاها هم این خرا قست ترک سِمت و میزشون رو ندارن

پاسخ:
اشتباه نکن خرا اونا نیستن!.. :)

ولی من چقد کشورای اسکاندیناوی رو دوس دارم
مخصوصا نروژ

اقا این کامنت من نیومده ؟؟؟

پاسخ:
ببخش گلبرگ جان رپلای زدم ولی ظاهرا یادم رفته تایید کنم..

وای خاک به سرم چرا قصد رو اونجوری نوشتم :(((

+ گفتم شاید نیومده

++نروژ هم یکیشون زندگی میکنه! خوبه سطح درامدش ولی میگه تا تکون میخوری ازت پول میگیرن و کشور گرونیه

بحث کارواش شد بعد همونی که تو نروژ زندگی میکنه گفت من هربار که ماشین میشورم 600کرون میدم بعد خواهر همینی که تو نروژ زندگی میکنه سوئدن

اون میگفت تو سوئد ما نهایتش 400 کرون بابت کارواش ماشین میدیم .. کاش میتونستم ویساشون رو برات بفرستم اصن یه چیزای عجیب غریبی تو فرهنگ و اموزششون دارن که خیلی باحاله

کلا کشورای اسکاندیناوی به خاطر جمعیت کمشون رفاه اقتصادی خوبی دارن و اختلاف درامدشون خیلی زیاد نیست برعکس اینجا که الان کارگرا نمیتونن یه خونه داشته باشن اونجا یه کارگر به راحتی میتونه خونه و ماشین و امکانات اولیه زندگی رو تامین کنه

پاسخ:
بنده یه نکته اضافه کنم و عرضم تمام
طبق آمار موثق، درآمد سرانه یک نروژی ۱۱ برابر یک ایرانیه!
و تولید ناخالص ملی نروژ ۶۰ درصد ایرانه؛ در حالی ک جمعیتش فقط ۷ درصد جمعیت ایرانه
تو خود حدیث مفصل بخوان..

یه چیزی میگم شاید برای تو هم جالب باشه

از زمانای قدیم تو سوئد مردم فقط یک روز از هفته رو به خوردن شیرینی و مواد قندی مازاد بر اونچیزی که تو طول هفته میخوردن اختصاص میدادن

و الان این ماجرا جزئی از فرهنگ مردم سوئد شده

مثلا میگفتن ما بچه هامون کل هفته رو منتظر میمونن تا شب شنبه برسه و برن 100گرم نه بیشتر به انتخاب خودون شکلات و شیرینی بخرن

عکس که فرستاده بود سهمیه این هفته بچه هاش یه یه تیکه نسبتا بزرگ شکلات مکس با یه مافین و کمی خامه کنارش بود

خیلیم رو مواد قندی حساسن چون معتقدن اعتیاد اوره و به تمرکز اسیب میزنه و همه خانواده هایی که اونجان هم همینن!!!:)))))) بزرگاشون هم کلا قند و شکر مصرف نمیکنن

پاسخ:
مرررسی از مطالب خوب و تامل برانگیزی ک گفتی.. من همیشه ب این موضوع فکر میکنم.. ک ما در "مقایسه" با دیگران چند چندیم؟ حالا چ در ابعاد بین المللی چ فردی..
کلا خیلیا میگن مقایسه عزت نفسو پایین میاره و این حرفا.. ک تا حدودی هم درسته.. ولی وقتی بخوایم سرمونو تو برف فرو کنیم و پیشرفت و تلاش دیگرانو نبینیم، باختیم.. لااقل ب خودمون! حالا چ در بعد فرد، چ بین دو کشور

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">